Joggal mondható, hogy 2016 a felkészülés éve. Miután az Európai Bizottság 2016-ban bejelentette tehergépkocsi-gyártók bírságát – 2,92 milliárd eurót – a Volvo / Renault, a Daimler, az Iveco és a DAF a teherautók árának rögzítése miatt 1997 és 2011 között, az egykori teherautó vásárlók megkezdték a kártérítési ügyekre való előkészületeket.

Csak 2016-ban 6 hónap alatt összesen 984 vállalat gyűlt össze együttes fellépésre Olaszországban, Spanyolországban és Szardínia szigetén:

150 cég két Észak-Olasz tartományból, 100 helyi vezető 500 teherautóval és 54 vállalat (Rimini), 180 teherautóval

20 közlekedési vállalat – Lucca tartományból

150 vállalat – Modena tartományból

100 fuvarozó – Pavia tartományból

160 cég, 600 teherautóval – Forli Cesana tartományból

500 cég 900 járművel – Spanyolországból

100 cég – Szardíniából

Németországban az első kártérítési igény 2017 januárjában indult, a stuttgarti regionális bíróságon. Egy német újság szerint: a Stuttgart-i bíróság előtti kár 6 000 és 3 millió EUR között mozgott. Az MAN visszautasította a függőben lévő bírósági eljárások kommentálását, jelentette az újság.

Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Hollandiában és Írországban a szervezetek azt mondták, hogy a kártérítési igényeket a saját joghatóságukban kívánják benyújtani.