Pontosította az Európai Bizottság, hogy milyen kategóriájú teherautók után járhat kártérítés azoknak a tulajdonosoknak, akiket megkárosítottak az egymással összejátszó autógyártók. Nem a határozat változott, csak egy korábbi fordítási hibát küszöböltek ki, ami eddig a német verzióban félreértést okozott.

A Fuvarlevél c. lap cikke, 2017.10. szám

Az Európai Bizottság magyar nyelven is elérhető határozataiban a 6-16 tonna közötti teherautókra és a 16 tonna feletti nehéz teherautókra utalva állapította meg az autógyártó cégek törvénytelen magatartását. Ezen autótípusok árát egymással összejátszva mesterségesen magason tartották a gyártók évtizedeken keresztül. Az uniós eljárás végén az autógyártókra eurómilliárdos bírságot szabtak ki, a tulajdonosok pedig kártérítésért perelhetnek.

Az uniós tájékoztatásokban szereplő járműkategóriák azonban nem voltak egyértelműek, ahogyan ezt olvasóink is észrevették. Nem volt tisztázott, hogy mire vonatkoznak a megadott határok? Saját tömegre, össztömegre vagy raksúlyra érvényes a „6 tonna feletti” megnevezés?

További részletek a Fuvarlevél c. lap 2017.10. számában »»»»

Pontosította az Európai Bizottság, hogy milyen kategóriájú teherautók után járhat kártérítés azoknak a tulajdonosoknak, akiket megkárosítottak az egymással összejátszó autógyártók. A Fuvarlevél című lap cikke.

Pontosította az Európai Bizottság, hogy milyen kategóriájú teherautók után járhat kártérítés azoknak a tulajdonosoknak, akiket megkárosítottak az egymással összejátszó autógyártók. A Fuvarlevél című lap cikke.

Szeretne Ön is hozzájutni a visszatérítéshez?

Küldünk Önnek egy mintaszerződést. Ez alapján könnyen el tudja dönteni, hogy Ön is csatlakozik-e a visszatérítési igényt benyújtó több tízezer károsulthoz.