Olaszország, Németország, Ausztria és még sok más ország – a potenciális károsultak száma még mindig nem véges.

A teherautó-kartell 2011-es leleplezése az Európai Bizottság (European Commission – EC) óriási eredménye volt az EU-n belüli tisztességes kereskedelem védelme érdekében. A vállalkozások EU-szerte tapasztalták a jog erejét, melynek következtében képesek megvédeni üzleteiket, képesek felállni és benyújtani jogos kártérítési követelésiket.

Egy olasz közlekedési szövetség összesen 250 millió euró kártérítési követelést indított el 2902 felperes nevében.

A Studio Legale Scoccini értesítést küldött az Európai Bizottságnak, a jogsértési határozat nyilvános változatának közzétételét követően. A határozat értelmében a teherautó-gyártóknak 30 nap áll rendelkezésére, hogy az értesítés kézhezvételét követően kártérítési szándékukat jelezzék.

Eközben Németországban mintegy 20 várostól és önkormányzattól érkezett be kártérítési igény a Stuttgarti Területi Bírósághoz.

A Német Zöldség- és Gyümölcs-kereskedők Szövetsége (DFHV), amely 2016 januárjában arra ösztönözte tagjait, hogy csatlakozzanak közös kártérítési keresetükhöz, szintén létrehozott egy „áldozati csoportot” a követelések kezelésére, az italgyártók egyesületével és egy másik – a mélyhűtési logisztikai szektor egyik egyesületével.

További követelések összegyűjtése is zajlott – mintegy 200 kérelem érkezett Németországból, Ausztriából, Svájcból és Lengyelországból a kartell potenciális áldozataitól. Gazdasági elemzésekre volt szükség a követelések szintjének és a kár mértékének meghatározásához. Az egyetlen dolog, ami minden felperesnek biztosítosított volt – a követeléshez való jog.