Kollektív követelés benyújtásának céljával a németországi közúti és logisztikai cégek érdekeit képviselő BGL – Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik 2 und Entsorgung – 2017 márciusában kampányt indított a 14 éven át működő teherautó kartell károsultjainak érdekében.

A követelések a Daimler, a Volvo / Renault, az Iveco és a DAF teherautó-gyártók közötti árrögzítési megállapodásokra vonatkoznak, melyek következtében a megnevezett gyártókat az Európai Bizottság bűnösnek talált, és összesen 2,9 milliárd eurós bírság megfizetésére kötelezett. Az MAN – aki önként jelentett, de szintén a kartel tagja volt – nem kapott bírságot de szintén bűnösnek találták. 2017 júliusáig 1300 fuvarozó regisztrálta magát a kereskedelmi testület által létrehozott követelésekkel kapcsolatos központjában, mely összesen 40 000 teherautó képviseletét jelentette. A teljes kár várhatóan elérheti az 1 milliárd eurót.

A kollektív követelés magas költségei és kockázatai miatt a BGL arra ösztönözte az érintetteket, hogy azok akik a 14 éves időszakban legalább 1500 teherautót vásároltak – csatlakozzanak. Nem sokkal a BGL kollektív lépéseit megelőzően, a német vasúti óriás Deutsche Bahn is bejelentette, hogy több millió eurós kártérítési igényt kezdeményez a kartell ellen. Számos más fuvarozói szövetség is elkezdte a károsultak összegyűjtését, többek között a Zöldség- Gyümölcs Logisztikai Testület is  Németországban.