Ahogy teltek a hónapok, a 14 év alatt működő teherautó kartell által okozott károk száma csak növekedett és a brit kollektív fellépés időszerűvé vált. A British Road Haulage Association (RHA) által finanszírozott kártérítési követelést – az EU teherautó kartelljében részt vevő cégek ellen – hamarosan benyújtják az Egyesült Királyság Versenyfelügyeleti Törvényszékéhez. Az RHA engedélyt kért az iparág képviselőjeként történő részvételre, és felvázolták a lehetőségeket amelyekkel a károsultak élhetnek.

Az egyesület 2017-es számítasai szerint a kamiononkénti átlagos kártérítés 6000 font (6 829 EUR). A kereskedelmi testület azt is felbecsülte, hogy a kartell időszakban 650 000 új teherautót értékesítettek az Egyesült Királyságban. Ez megközelítőleg 3,9 milliárd GBP, melyet az Egyesült Királyságban értékesített teherautók becsült számának a tehergépjárművekre becsült lehetséges kompenzációjának megszorzásával számítottak ki.

A brit 3,9 milliárd GBP kompenzációs mutató kiszámítása az szakértők előzetes elemzései alapján történt. A jelentésben foglaltak szerint  – a kompenzációs mutató nem veszi figyelembe a teherautó tulajdonosok üzemanyag költségeire gyakorolt ​​esetleges hatást, melyet a kartell szintén befolyásolt a hatékony üzemanyag kibocsátási technológiák bevezetésének késleltetésével.

A Veolia francia hulladékgazdálkodási cég a tehergépkocsi-gyártókkal szembeni kártérítési követelést nyújtott be a Brit Felsőbíróság előtt. A Veolia követelése a MAN, a Volvo / Renault, az Iveco és a DAF ellen irányult.

A vállalat az egyik legnagyobb tehergépkocsi-vásárló Európában, mivel az összes használt tehergépkocsit használja – a követelés 15 000 teherautóról szól. A kártérítés teljes összege akár a 200 millió eurót is meghaladhatja.