A Német Vasutak – Német Állami Vasúttársaság – döntése értelmében nem csak saját, de további cégek nevében is indít kártérítési eljárást, hogy ezzel is növelni tudják az károsultak esélyeit – jelentette egy német nyelvű folyóirat 2017 Júniusában.

Azon cégek, melyeket a DB (Deutsche Bahn – Németországi Állami Vasutak)  képviselni kíván, szintén jelentős anyagi kárt szenvedtek a Kamion Kartell piaci árak koordinálása  következtében a Kartell 14 éves működése során. Az Európai Bizottság 2016-ban leplezte le a Kartellt és bírságolta me. A bírság 2,9 milliárd eurós rekordot jelentett. Az MAN-t – a leleplezőt – aki mentességet kapott az 1,2 milliárd eurós bírság alól – szintén bűnösnek találták. Az utolsó tag – a Scania – elleni eljárás még folyamatban van.

A Deutsche Bahn a legjelentősebb cégek közül 30-at tervezett képviselni. Számos megkeresést kaptak további cégektől, akik szintén csatlakozni kívántak. A Deutsche Bahn  – a jelentésben foglaltak szerint – “prémium modell”-t tervezett felállítani. A Daimler egy névtelen szóvivője azt mondta, hogy a Deutsche Bahn részletekbe menően megvizsgál minden kártérítési igényt annak ellenére hogy a az Európai Bizottság nem támasztott alá minden kártérítési igényt. A Daimler nem szándékozott ésszerűtlen állításokat elismerni – a szóvivő jelentése szerint.

A Deutsche Bahn válaszában utalt az Európai Bizottság vizsgálatára, és rámutatott a Kartel tagok vezetőinek rendszeres üléseire, hogy ezek vajon pénzügyi előnyök nélkül jártak volna-e.

Németországban már több mint 20 nemzetközi vállalat nyújtott be kártérítési igényt, valamint számos, már párhuzamosan zajló illetve tervezett eljárás zajlik Írországban, az Egyesült Királyságban és Olaszországban.