Kamionkartell – hírek első kézből

Brit kollektív fellépés 2017-ben

Ahogy teltek a hónapok, a 14 év alatt működő teherautó kartell által okozott károk száma csak növekedett. A British Road Haulage Association (RHA) által finanszírozott kártérítési követelést – az EU teherautó kartelljében részt vevő cégek ellen – hamarosan benyújtják az Egyesült Királyság Versenyfelügyeleti Törvényszékéhez. Az RHA engedélyt kért az iparág képviselőjeként történő részvételre, és felvázolták a lehetőségeket amelyekkel a károsultak élhetnek.

Csoportos kereset – közösen, közös erővel

2017 közepére a Kamion Kartel híre és 14 évnyi működése Európa-szerte felzavarta a vizeket. Azok a vállalatok akik elsőként értesültek az Európai Bizottság lépéseiről és a kartell felfedéséről, már az első sorban álltak és készültek a kártérítésre. Csoportos kereset – közösen, közös erővel – hiszen az érdek is egy lett.

2016 – A felkészülés éve

Miután az Európai Bizottság 2016-ban bejelentette tehergépkocsi-gyártót bírságát – 2,92 milliárd eurót – a Volvo / Renault, a Daimler, az Iveco és a DAF a teherautók árának rögzítése miatt 1997 és 2011 között, az egykori teherautó vásárlók megkezdték a kártérítési ügyekre való előkészületeket.

Kollektív kárigények

2016 júliusáig a kollektív kárigények egész Európában elkezdtek összegyűlni. Németország, Egyesült Királyság, Olaszország, Hollandia, Spanyolország, Lengyelország és még sok más ország volt érintett a kamion-kartell ügye kapcsán.

Augusta Ventures – van-e Önnek tennivalója?

Egy új, erőteljes befektető partner, az Augusta Ventures Ltd. segíti a járműgyártók elleni per finanszírozását. Az új partnerek csatlakozása, a képviseleti bővülés miatt szükséges, hogy kiegészítsük az Önnel kötött szerződésünket.

Hol tart a kamionkartell-ügyintézés?

Ahogy telnek-múlnak a hónapok, egyre többen éreztetik velünk türelmetlenségüket: mi történik most, mikorra lehet valami konkrét eredményre számítani? Mikor lesz pénz, hol tart a kamionkartell-ügyintézés?

Jogi képviselet Németországban

Ha vitás ügye, behajtani kívánt tartozása van németországi cégekkel, vállalkozásokkal kapcsolatban, keressen minket elérhetőségeinken. Megkeresését továbbítjuk müncheni irodánknak és rövid időn belül személyre szabott ajánlattal jelentkezünk.

Vajon eredményesebbek vagy nem a csoportos perek?

Vajon a majdani végeredményt tekintve mi éri meg jobban: pertársaságot alapítani és csoportos pereket indítani, vagy egyedileg kezelni minden egyes károsult kártérítési ügyét? Mi az utóbbi megoldás mellett döntöttünk, megindokoljuk, hogy miért.

Mi az eljárás, ha már nincs számla a vásárlásról?

Érdemes-e hiányos papírokkal, vagy nem teljesen egyértelmű beszerzésekkel is jogot formálni a kamionkartell miatti kártérítésre? Mi a helyzet, ha már nincs számla a vásárlásról? Sokakban merülhet fel ez a kérdés, hiszen a 10-20 évvel ezelőtti beszerzések papírjai nagyon is hiányosak lehetnek.

A kamionkartell igazi jelentősége

Az Európai Unió versenyjogi biztosa szerint egyáltalán nem véletlen, hogy kialakult a teherautógyártók között a kamionkartell. Az EU ugyanakkor fel kell lépjen az ilyen tiltott együttműködésekkel szemben, mert alapjaiban rázhatják meg az EU gazdaságát.