Kire bízzam a jogi képviseletet?

A kamionkartell-botrányban Európa minden országa érintett. Több tízezer becsapott vásárlóval és több százezer túlárazott, mesterségesen megdrágított teherautóval és vontatóval kell számolniuk a kartellezésben vétkesnek talált járműgyártóknak. (A kamionkartell-botrány részletes leírását előző cikkünkben találhatja.)

Szeretne Ön is hozzájutni a visszatérítéshez?

Küldünk Önnek egy mintaszerződést. Ez alapján könnyen el tudja dönteni, hogy Ön is csatlakozik-e a visszatérítési igényt benyújtó több tízezer károsulthoz.

 

A járműgyártók az Európai Bizottság büntetése után felkészültek arra, hogy egyszer a vevőket is kártalanítaniuk kell. De biztosak lehetünk abban, hogy nem adják vissza egyszerűen a pénzünket. A járműgyártók minden eszközt be fognak vetni két céljuk érdekében:

  • a lehető legkevesebb pénzt kelljen visszafizetniük és
  • a lehető legkésőbb kelljen fizetniük.

A pénz-visszatérítésekkel kapcsolatban tehát elhúzódó, nehéz tárgyalásra számíthatunk.

Ne legyenek illúzióink: a legnagyobb európai multinacionális cégekről van szó, melyek nem haboznak, ha 20 vagy akár 50 ügyvédet és szakértők hadát kell csatasorba állítaniuk.

Számíthatunk arra, hogy minden egyes ügy kapcsán részletekbe menő szakértői jelentések tömegével fogják a kár pontos mértékének meghatározását végtelen bonyolult és időigényes, sziszifuszi feladattá alakítani.

Egy ilyen munka nagyon sok pénzbe kerül. Ebben a körben nem számítanak ritkaságnak a magyar pénzügyi lehetőségekhez képest megfizethetetlenül drága ügyvédi, szakértői és eljárási költségek.

Hogyan finanszírozható a per, ki képes kifizetni ezeket a perköltségeket?

Meggyőződésünk, hogy károsultak kisebb csoportjainak vagy egyes károsultaknak nincs valós esélyük sikerre vinni egy ilyen hatalmas kártérítési ügyet. Nagyon hamar kénytelen lennének finanszírozási problémák miatt feladni az álláspontjukat. Könnyen lehet, hogy egy ilyen helyzetbe kerülő felperesnek vissza kellene vonnia a keresetét, mert egyszerűen nincs elég pénze ahhoz, hogy az eljárást végig finanszírozni tudja. Ilyen esetben pedig a károsultak nemhogy kártérítésre nem számíthatnak, de a milliókra rúgó perköltséget is nekik kellene kifizetniük.

Korábbi kártérítési ügyek általános tapasztalataként azt is leírhatjuk, hogy minél több károsult lép fel egyszerre a károkozóval szemben, annál nagyobb lesz az esély a megfelelő összegű kártérítés elérésére. Ha százan indítanak el egy eljárást a legnagyobb járműgyártók ellen, akkor a gyártók ezt a pert még hatalmas erejükkel könnyedén a maguk javára fordíthatják. De ha nem száz, hanem tízezer károsult áll velük szemben, akkor már nem lesz olyan egyértelmű az erőfölényük.

Egy ilyen nagyságrendű ügy sikeres képviseletéhez olyan anyagi háttér kellene, mellyel az ügyvédi irodák többsége sem rendelkezik. Az ügyvédeknek nem is az a dolguk, hogy forrásokat gyűjtsenek a költségek kifizetéséhez. A ő szaktudásuk a jogi kérdésekben páratlan, s ehhez kapcsolódik kapcsolatrendszerük is.

Az ilyen nagy horderejű ügyeknél éppen ezért bevett gyakorlat a perfinanszírozói háttér igénybevétele. Az ügyeket menedzselő társaságok mögött általában hatalmas befektetői csoportok állnak. Ők gondos mérlegelés és részletes gazdasági átvilágítás után, a kockázatok és a várható nyerség alapján döntenek arról, hogy üzleti alapon finanszírozzák az eljárást. Itt már nagyon sok pénzről van szó, hiszen önmagában egy ilyen átvilágítás is több százezer eurós nagyságrendű költség.

Ha a felperesnek nem áll egy ilyen háttér a rendelkezésére, akkor az is könnyen előfordulhat, hogy vissza kell vonnia a keresetét, mert egyszerűen nincs elég pénze ahhoz, hogy az eljárást végig finanszírozni tudja.

Nagyon valószínűnek látjuk, hogy a járműgyártók pontosan erre törekednek majd. Arra játszanak, hogy egy hosszú, „kivéreztető” eljárásban próbára tegyenek minden ellenfelet nem csak szakmai, hanem anyagi szempontokból is. Ha pedig elfogy a pénz, az egyet jelent: hiába volt valakinek jogilag igaza, nem tudott neki érvényt szerezni. Ráadásul elvesztette az addig finanszírozott perköltséget, bírósági illetéket is.

A sikeres pénz-visszatérítés érdekében valamennyi károsultnak két jó tanácsot adhatunk:

  • forduljon olyan ügyvédi irodához, melynek a lehető legnagyobb és legbiztonságosabb pénzügyi háttere van az akár több évig tartó pereskedés finanszírozására
  • forduljon olyan társasághoz, melyhez már a lehető legtöbb sorstársa is csatlakozott a lehető legnagyobb tömeg elérése érdekében.

Miért jó választás irodánkkal, a Sophokles GmbH-val szerződni?

Irodánkhoz csatlakozva Ön nem egyedül áll szemben Európa legnagyobb teherautó-gyártó cégeivel. Irodánk, a müncheni székhelyű Sophokles GmbH perfinanszírozó és projektlebonyolító társaságként az Európai Unió 28 országából több ezer károsult teherautó- és vontatótulajdonos érdekeit képviseli. A müncheni bíróságon benyújtandó keresetünket legalább 30 ezer jármű túlárazására alapozzuk.

Cégünk az elmúlt években nagy cégkonszernek elleni peres ügyek finanszírozására szakosodott. Ehhez a stabil pénzügyi háttérrel és jól felkészült szakértői csapattal is rendelkezünk. Képesek vagyunk arra, hogy az akár több évig is elhúzódó pereskedést is finanszírozni tudjuk úgy, hogy ügyfeleinket egyetlen eurónyi perköltség se terhelje.

A kamionkartell-ügyben a Sophokles GmbH-val szerződő ügyfeleinknek nem kell sem perköltséget, sem regisztrációs díjat megelőlegezniük. Munkánk költségeit teljes egészében sikerdíjból, azaz az elért kártérítésből kapott részesedésből finanszírozzuk.

Összefoglalva: ha nyerünk a perben, akkor ügyfeleinkkel fele-fele arányban osztozunk a kapott visszatérítésen. Ha nem nyerünk, akkor mi álljuk a perköltségeket, Önt semmilyen kifizetés, kockázat nem terheli.

Szeretne Ön is hozzájutni a visszatérítéshez?

Küldünk Önnek egy mintaszerződést. Ez alapján könnyen el tudja dönteni, hogy Ön is csatlakozik-e a visszatérítési igényt benyújtó több tízezer károsulthoz.

Jól jár-e Ön az 50-50 százalékos részesedéssel?

Ez a visszatérítés az Ön számára talált pénz. Ön ezt a járművet már kifizette, használta, talán már el is adta vagy kivonta a forgalomból. Leszámolt a költségeivel. És most, sok-sok évvel a vásárlás után, lehetőséget kap arra, hogy visszakapja a vételár egy részét.

Bármekkora összeget kap is vissza az egykori vételárból, erre a pénzre Ön nem számított, nem is gondolta, hogy ez a lehetőség egyszer valósággá válhat.

A járműgyártók beperlésével Ön nem vállal anyagi kockázatot. Ha valami balul üt ki és egyáltalán nem sikerül kártérítést elérni, Önt akkor sem terhelik a perrel kapcsolatos költségek:

  • németországi ügyvédi díjak
  • szakértői díjak
  • hivatalos fordítások költsége
  • perrel kapcsolatos illetékek, eljárási díjak
  • Németországba kiutazások költsége stb.

Ezeket a díjakat és költségeket mi átvállaljuk Öntől. Becslésünk szerint a perrel kapcsolatos kiadásokra több millió eurót kell fordítanunk, megelőlegeznünk. Ezeket a megelőlegezett költségeket és munkánk díjazását fedezi a megítélt visszatérítésből ránk eső részesedés.

A kártérítési ügy során kizárólag sikerdíjas konstrukcióban dolgozunk, még regisztrációs díjat vagy hozzájárulást sem kérünk Öntől. A teljes perköltség megelőlegezésével kiemelkedően magas kockázatot vállalunk az Ön érdekében.

Egyedi ügyek vagy csoportos per?

Tudjuk jól, hogy megjelennek olyan csoportok is, melyek az Ön javára sokkal kedvezőbb visszatérítési arányt biztosítanak csoportos kártérítési per lehetőségével. Sajnos, ez a megoldás kicsit a jó öreg svájci frankos hitelre emlékeztető megoldás: szerződéskötéskor olcsónak tűnik, a végén azonban kiderül, hogy az jár a legrosszabbul, aki az olcsó megoldást választotta.

Könnyű összemosni a különböző fogalmakat, próbáljuk meg szétválasztani őket.

Mi nem csoportos, hanem egyéni pereket kezdeményezünk. Minden egyes tulajdonos minden egyes járműve külön-külön elindított pert jelent a bíróságon. Minden ügyfelünkért külön harcolunk.

A csoportos per, más néven pertársaság az egyszerűbb megoldás. Az ebben gondolkodók nem sok ezer egyedi ügyet indítanak a bíróságon, hanem majd egy nagyot, több ezer részt vevő ügyféllel. A bíróság sem egyedileg dönt minden egyes igényről, hanem egyben a csoportról. Nem azt mondják ki, hogy ezt a fuvarozót X ezer euró kár érte, a másikat meg 3X ezer. Arról szól majd a döntés, hogy a csoport egésze Ymillió euró kárt szenvedett. És ez a kockázata az ilyen megoldásnak.

Az ilyen pertársaságban történő képviselet véleményünk szerint egyértelmű jogi harakiri. Első ránézésre valóban lehet vele csökkenteni a költségeket. Végeredményként azonban a semmi 80 százaléka mégis alulmarad majd a valami 50 százalékával szemben.

Több közelmúltbeli esemény igazolta, hogy még ígéretesen induló ügyeket is el lehet rontani ezzel az egyszerűsítéssel. Ön felvállalja ezt a kockázatot? 

Itt olyan ellenfelekkel állunk szemben, ahol nem lehet feladni a magaslabdát, mert könyörtelenül le fogják csapni. Ha spórolni akarunk a költségeken, ha egy csomagban gondolkodunk, akkor a legkisebb hiba esetén borul az egész, mindenkié.

Ismételten hangsúlyozzuk: mi nem tömegesen képviselünk ügyfeleket, hanem minden egyes ügyet egyedi ügyként kezelve adjuk be azokat bíróságon. Aprónak tűnő, de hatalmas ez a különbség és pontosan itt igazolódik vissza az 50 százalékos sikerdíj megalapozottsága. Sajnos, ez a nagyvadak világa. Vagy profi módon csináljuk, vagy eleve vesztésre játszunk.

Egy úton haladunk, s mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ez az út mindkettőnk számára sikerrel érjen véget.

Mit nevezünk kamionkartellnek? Olvassa el az ügy részletes leírását előző cikkünkben! »»»»

Irodánk főbb adatai és elérhetőségei

Sophokles GmbH – projektfinanszírozó társaság
Contakt: Josef Junginger
Forstenrieder-Park-Str. 24
82131 Gauting
Deutschland / Germany
Tel: +49 (89) 87589033
Fax: +49 (89) 87589035
info@sophokles-gmbh.de
Tax: 117 / 137 / 60147
EU-Vat ID. DE279899229
Web: www.sophokles-gmbh.de

Marzillier, Dr. Meier & Dr. Guntner Rechtsanwaltsgesellschaft mbH – ügyvédi iroda
Contakt: Dr. Werner Meier
Prinzregentenplatz 23
81675 München
Németország
Tel: +49 (89) 477022
Tel: +49 (89) 32495291
Fax: +49 (89) 4707616
info@kanzleimmg.de
AG München, HRB 151299. Ust-IdNr.: DE236407425
GF: Frank Marzillier, Dr. Werner A. Meier, Dr. Gregor Guntner

Ha szeretne Ön is hozzájutni a visszatérítéshez,
kérje szerződéses ajánlatunkat! 

 

Ha szeretne hozzájutni a túlárazott járművek vételárából Önt megillető visszatérítéshez, Önnek egy ügyvédi irodára van szüksége, mely az eljárás során képviseli Önt a német bíróságon. Erre a képviseletre vonatkozik szerződéses ajánlatunk.

Szeretne Ön is hozzájutni a visszatérítéshez?

Küldünk Önnek egy mintaszerződést. Ez alapján könnyen el tudja dönteni, hogy Ön is csatlakozik-e a visszatérítési igényt benyújtó több tízezer károsulthoz.

Az űrlap kitöltése után emailben juttatjuk el Önhöz ajánlatunkat a képviselettel kapcsolatban.
Az űrlap kitöltése semmire nem kötelezi, a megállapodás a szerződés mindkét fél általi aláírásával jön létre!